Mont Blanc

Kezdőpont: Les Houches, 1200m, 15:00 óra
Végpont: Les Rogues menedékház, 2750m, 19:30
Idő: felhőtlen égbolt

Indulás elött elbúcsuztunk Elöd szüleitől, a bicikliket beraktuk egy garázsba, a helyi család engedélyével, kezet ráztunk Előddel majd útnak indultunk.

Első szakaszban, erdőben, egy folyó völgyében meneteltünk felfele lassan, nyugisan mig elértük a   2010m-en lévő Mont Lachat nyerget. Itt eltűntek a fák, maradtak a csupasz sziklák, meg a zergék. Volt belőlük épp elég, nem voltak félősek, megálltak a kamera előtt.

További egy-két óra sétálás után elértük a 2750m-en fekvő Les Rogues menedékházat, itt töltöttük az éjszakát.

Napnyugtakor kitűnő, hegyes panorámakép terült a szemünk elé ugyan akkor lehetett látni a völgyet ahonnan indultunk, ami rossz volt, hogy itt még halható volt az autok zaja.
Alvás.

Második nap (Junius 26)

Kezdőpont: Les rogues menedékház, 2750m, 10:30
Végpont: Gouter menedékház, 3900m, 16:00
Idő: felhőtlen égbolt

Második nap kipihenve nyugisan, elindultunk a Goutner menedékház fele. 3300m-en, a száraz sziklás terepet, havas, sziklás terep váltotta fel. Előkerült a hágóvas és a jégcsákány.

A hágóvasat előzőleg nem probáltam fel, hogy talál-e vagy kell állitani rajta. Nem talált és hogy állitani tudjak rajta kellett egy nyolcas kulcs.
A hegyekbe meg nem visz senki magával egy nyolcas kulcsot, ennek nincs értelme. Belegondoltam, hogy vissza kell menjek, máris elkezdtem szédelegni. Előd is jött a hülyeségeivel, nem volt mókás kedvem. Rengeteg ember mássza ezt a hegyet és ennek most hasznát vettem, sorba kérdezgettem őket nincsen-e véletlenül egy nyolcas kulcsuk. Nem kellett messze menjek, a második emberke mondja, hogy neki van, végig hordozta magával, de nem használta. Boldog voltam, elkértem a kulcsot beállitottam a hágóvasat, megköszöntem,  majd továbbindultunk.

Egy nagyon meredek szakasz következett, ahol többnyire mászni kellett. Itt potyognak a kövek. Sokszor elhangzott hogy pierre, ez azt jelentette hogy, valahol felül megindult egy kő, alul vigyázzanak az emberek. Nem túl nehéz, nem túl könnyű ez a szakasz, de ide már kell egy kis fizikai kondi, egy kis ideg meg figyelem.

Végül elértük a közel 4000m-en lévő menedékházat, mely tele volt emberekkel. Mintha nem is a hegyekbe lettünk volna hanem egy akármilyen völgymenti vendéglőben. Megpihentünk, ettünk ittunk, majd felhúztuk a sátrat és kiültünk napozni. Ebben a magasságban égető ereje van a napnak és ritkul az oxigén. Mellettünk volt egy csapat lengyel, ők hóemberépitéssel ütötték el az időt. Az oxigén hiány miatt sok mindent nem lehetett csinálni, hamar kifáradtunk. Az a hóember is nagyon lassan kelt életre. Végül kilenc óra körül elmentünk lefeküdni.

Harmadik nap (Junius 27)

Kezdőpont: Gütter menedékház, 3900m, 03:30
Végpont: Les Rogues menedékház, 2750m, 19:30
Idő: délig felhőtlen égbolt, dél után megjelentek a felhők

Harmadik napra maradt a csúcstámadás, melyet kora hajnalban inditottunk útnak.

Minden csomagot a sátorban hagytunk. Az éjszaka rettenetes volt, majdnem semmit nem pihentünk. Nem volt rossz idő, de hideg volt és fújt a szél. Hajnali négy óra fele, már kezdett pirkadni, idillikus hegyi képek tárultak elénk. Talán ezek voltak a legszebb pillanatok az egész gerinctúrában.

Gyönyörű volt az út felfele, hajnali mámor. Az emberek nagyrésze előttünk elindult, a fejlámpáknak köszönhetően a sötétségben kigyószerűen látszodott az ösvény. Útközben felfele még belefért egy kis civakodás is Előddel. Végül 8 óra körül elértük a 4810m-en fekvő Mont Blanc-t.

Maga a csúcs nem egy nagy szenzáció, tovább rontja a képet a rengeteg ember jelenléte, de az út oda fel az gyönyörű. Néhány fénykép után a hideg szél miatt visszaindultunk a sátorhoz.
Tizenegy óra körül kimerülten elértük a sátrat, pihentünk egyet, majd három óra körül elindultunk visszafele, a meredek sziklás részen. Szerencsésen leértünk a Les Rogues menedékházhoz, ahol az első éjszakát is töltöttük. Itt nagyon jól tudtunk pihenni, regenerálodni.

Negyedik nap (Junius 28)

Kezdőpont: Les Rogues menedékház, 2750m, 10:00
Végpont: Les Houches, 1200m, 13:00 óra
Idő: napos, felhős égbolt

Negyedik nap kezdtük érezni  az izmokban a fájdalmakat. Ezek a fájdalmak a következő 4-5 napban végig jelen voltak. Éjszaka nem nagyon tudtunk aludni, nappal nem nagyon tudtunk járni. Mikor tekertünk nem volt különösebb gond. Déli órában elértük a kiindulopontot, elmentünk a biciklik után, elmeséltük, hogy milyen volt, végül ismét találkoztunk Előd szüleivel. Rendbeszedtük magunkat, ettünk egy tányér levest, elmentünk a campingezőbe, összeszedtük azokat a dolgokat amikre nincs szükségünk, hogy a szülők vigyék haza, majd meghivtak minket vacsorázni.

Összegzés:

Zöldfűlűségünket (helyenként látszodott, hogy még kezdők vagyunk) meg néhány apró hibát leszámitva amiket elkövettünk (nem vittünk sisakot, apró veszekedések, nem vittünk elég ivóvizet, ittuk a hólevet, mely végül nagyban hozzájárult az izomfájdalmakhoz), egy gyönyörű gerinctúrának voltunk részesei, mely kellemesen kifárasztott, számunkra újdonságokkal, új elemekkel, mint pl. a 4000m feletti jelenlét. Az időjárás nekünk kedvezett, nagyban segitve a túra sikerességét, élvezhetőségét. Az őrangyalok ezuttal pihenhettek.