Egy álom:"Európa meghódítása két keréken"
  
Mottó:" Nem a cél a lényeg, hanem az út maga"
 
Kik? -Keresszegi Petrás Előd & Benedek Lehel
Mikor? -2010 Május - 2011 Augusztus(15 hónap)
Cél? -Európa(30 ország)
Jármű? -Kerékpár(31.000 km)
         

             “I have a dream” mondta egyszer, valamikor, valaki. Mint minden embernek, neki is volt egy álma, amit valóra váltott. Az álmok szükségesek az élethez, nélküle az ember nem önmaga. Ha sikerül valóra váltani, akkor kiteljesedik az élet. A gondolat, az érzelem, a lélek összefonódik. Ez hatalmas erőt ad tulajdonosának, gazdájának. Ha az ember az álmait beleteszi egy dobozba, majd öt, tíz, esetleg húsz év múlva előveszi a dobozt, felnyitja és minden ugyanúgy és ugyanott van, akkor megszeppen és magába roskad. Rájön, hogy valahol valamiről megfeledkezett. Csalódást érez.

            Úgy gondolom, hogy mindenkinek joga van az élethez, az álmaihoz és természetesen azok megvalósításához.

Ezen bevezető gondolatok után lássuk, hogy mire gondolunk mikor kimondjuk azt, hogy: “Európa meghódítása két keréken”. Elveinkben millió gondolat és érzés fogalmazódik meg ilyenkor bennünk. A test lázba borul, a lélek elkezd izgulni. Elsősorban az marad meg bennünk, hogy ez egy csodálatos dolog, hogy egy ilyen út annyi mindent adhat nekünk mindenféle téren, hogy egy ilyen lehetőséget nem szabad elszalasztani. Mindazt megtapasztalni, megérinteni, megérezni ami jelen pillanatig csak egy álom volt.
          Hogy mit jelent gyakorlatban? Nos,tekintsük meg:
Az útvonalat látván millió kérdés merül fel. Ezekre a kérdésekre próbálunk meg válaszolni a következőkben. Az út maga hozzávetőlegesen 31.000 km hosszú és behálózza szinte egész Európát, pontosabban 30 ország lesz érintve. Ez a távolság napjára lebontva átlag 70km-t jelent kerékpáron természetesen, időben pedig 15 hónapot vesz igénybe. Egyértelműen ezek az adatok mind nagy számok, ha azt nézzük, hogy ez kerékpárral történik. Természetesen a számokat olvasva további kérdések merülnek fel.

Hogy ez anyagilag mennyibe kerül? 

Hogy lesz megoldva a szállás? 

Mit fogunk csinálni télen?

Terveink szerint a szállást a sátor, illetve a www.couchsurfing.com fogja jelenteni. A Couch Surfing non-profit szervezet, amelynek keretében az emberek felajánlják vendégszeretetüket, illetve ingyen szállás lehetőséget biztosítanak azoknak a turistáknak, akik idegen városból érkeznek és egy-két napot szeretnének eltölteni egy adott helyen. Ez a lehetőség oda-vissza működik. A szálláslehetőségen túl remek alkalom adódhat beszélgetésre, ismerkedésre, és különböző eszmecserék valósulhatnak meg. A szállást letudva, az élelem, étel és ital jelent költséget, a belépődíjak, illetve az előre nem látható problémák.

A kirándulás ez év (2010) május 16-én veszi kezdetét. Az útvonal a Mezőségen át vezet, érintve Kolozsvárt, Zilahot, Nagykárolyt, majd a csalánosi határátkelőhelynél búcsút intünk „szeretett” hazánknak és begurulunk Európába. Magyarhonban a Hortobágyon keresztül visz utunk, meglátogatjuk Eger városát, a Dunakanyart, ott a Dunával együtt mi is lekanyarodunk Budapestre.

Pestről az út ismét nyugatnak vezet, a Balaton partján. Ausztria, Svájc kényeztet majd megannyi természeti csodájával. Közülük talán a legédesebb a Grossglockner csúcs (3798m) megmászása, illetve az Alpok bejárása lesz. Svájcból észak fele megyünk, a cél a Fekete erdő. Németország déli peremén gurulva meglátogatjuk München városát. Az út a következőkben két fővároson visz keresztül: Bécsen és Pozsonyon. Szlovákiából ismét kicsit észak fele gurulunk, érintve Auschwitzot. Lengyelországot magunk mögött hagyjuk egy kis időre, a menetirány nyugat lesz. Átszeljük egész Csehországot, majd ismét Németországban találjuk magunkat, ezúttal a keleti oldalán tekerünk végig egész Berlin városáig. Onnan az irány kelet, majd hosszú időn keresztül észak fele vezet.

 Átutazunk Lengyelországon, Litvánián, Lettországon és Észtországon. Ezen a  ponton távolságban körülbelül 6000km lesz a hátunk mögött, időben pedig három hónappal leszünk idősebbek. 
 
Itt egy új fejezet kezdődik majd az utazásunkban, hisz belépünk a Skandináv félszigetre. Belépünk Finnországba, az „Ezer tó” országába. Utunkat megannyi tó fogja szemmel kísérni és ahogy a tavak elmaradnak, az csak egyet jelent majd: közelebb leszünk a kontinentális Európa legészakibb pontjához, ahol szemünk elé tárul majd a sarki fény. Ezt a képet lelkünkbe zárva elindulunk déli irányba. Hogy ne érezzük a természeti szépség hiányát a sarki fény látványa után, arról a fjordok gondoskodnak majd. A következőkben „ide-oda” fogunk tekerni a Norvég tenger illetve a Botteni öböl között, míg elérjük a dán határt. Dánián végigtekerve elérkezünk a német határhoz. Azon pillanatban ismét lezárul egy fejezet az utazásból, a naplónkba való bejegyzés valószínűleg a decemberi hónappal fog kezdődni. 

A téli hónapokat a BENELUX országokban, illetve Nagy-Britannia szigetén fogjuk tölteni. Körbeutazván Nagy-Britannia szigetét, utunkat a francia, illetve a spanyol tengerpart mentén folytatjuk. Madrid meglátogatása után Portugália következik, ahol a kontinentális Európa legnyugatibb pontját fogjuk érinteni (Cabo da Roca). Európa déli peremvonalát követve áthaladunk Barcelona városán, a francia Rivierán, majd elérkezünk utazásunk csúcspontjához, amelyet a Mont Blanc megmászása képez. A Mont Blanc-ról legurulunk délre, folytatván az utazást Európa déli partvonalán, amelyet az „Olasz Csizma”, illetve a horvát tengerpart alakít. A Plitvicei tavak után az út Marosvásárhelyre visz, Zagreben, Szegeden és Aradon keresztül. 

Ez az útvonal, a terv, az álom.

Hogy miért próbálunk ekkora hangot adni ennek az egésznek? Mert ez nem egy mindennapi esemény, gyönyörű eszméket lehet vele hirdetni. Hogy melyek ezek az eszmék? Az Olvasóra van bízva, döntse el ő maga, hogy mit akar látni ebben az egészben.